Medierade Verkligheter: Verklighetsuppfattningen i Virtual Reality
2016 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE credits
Student thesis
Abstract [sv]
Centralt inom Virtual Reality är upplevelsen att det digitala uppfattas som verkligt. Men varför känns just den här upplevelsen verklig? Genom att undersöka flera olika perspektiv på Virtual Reality, verklighet och nedbrytningar av begrepp inom tidigare Virtual Reality-forskning sökte vi att se hur denna verklighetskänsla uppstod, och kunde användas, inom Virtual Reality-spel. Genom ett gestaltningsarbete som fokuserade på olika typer av scener och kontrollsystem strävade vi mot att föra en diskussion om de olika teoriernas praktiska applikation.
Abstract [en]
Central to Virtual Reality is the experience of the digital as the real. But from where does this experience stem? By investigating several different perspectives on Virtual Reality, reality and deconstructions of concepts in previous Virtual Reality-science we’ve looked into the creation of this sensation of reality in Virtual Reality-games. Through a practical project, focusing on different types of scenes and control schemes, we then sought to create a discussion focusing on the practical application of the differing theories.
Place, publisher, year, edition, pages
2016. , p. 28
Keywords [en]
Virtual Reality, presence, immersion, HMD
Keywords [sv]
Virtual Reality, presence, immersion, HMD
National Category
Media and Communication Technology
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-12649OAI: oai:DiVA.org:bth-12649DiVA, id: diva2:941638
Subject / course
ME1562 Bachelor's Thesis in Media Technology
Educational program
MEGDS Digital Games
Supervisors
Examiners
2016-06-232016-06-222018-01-10Bibliographically approved