Gestaltning av klasskillnader i spel
2016 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE credits
Student thesis
Abstract [sv]
Den här uppsatsen undersöker hur gestaltning av klasskillnader kan skildras på olika sätt i en
spelmiljö. Syftet med undersökningen är att få fram alternativa sätt för att gestalta klasskillnader
på i spelmiljöer. Detta för att försöka påverka hur spelutvecklare kommer gestalta klasskillnader
i framtida spelproduktioner. För att undersöka problemområdet har teorier och idéer applicerats i
3D-modeller som sedan har lagts in i en spelmiljö. Uppsatsen är uppdelad i tre delar. Tidigare
forskning, produktion och diskussion.
Place, publisher, year, edition, pages
2016.
Keywords [sv]
Klasskillnader, gestaltning, miljö, spel, grafik
National Category
Media and Communication Technology
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-13267OAI: oai:DiVA.org:bth-13267DiVA, id: diva2:1039498
Subject / course
ME1479 Bachelor's Thesis in Media Technology
Educational program
MEGDS Digital Games
Supervisors
Examiners
2016-10-242016-10-242018-01-14Bibliographically approved