Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
I jakten på gatukonst: Att utnyttja rummet
Blekinge Institute of Technology, Faculty of Computing, Department of Technology and Aesthetics.
Blekinge Institute of Technology, Faculty of Computing, Department of Technology and Aesthetics.
2017 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
Abstract [sv]

I jakten på gatukonst har vi i detta kandidatarbete undersökt hur gatukonst kan utvecklas genom nya tekniker och hur plats och gatukonst samspelar och påverkar varandra i ett berättande. För att ta del av hur gatukonst ser ut och används i olika kulturer och miljöer valde vi att resa genom Europas städer och dokumentera gatukonst för att få ett bredare perspektiv. Genom att flyga och tågluffa har vandring och etnografi varit vår metod då vi har rest och vandrat för att kunna skapa denna undersökning. I våran gestaltning vill vi utmana gatukonst och dess gränser och har valt att göra det med augmented reality som verktyg för att skapa platsbaserad gatukonst som kan upplevas ur ett digitalt format i verkligheten. Genom augmented reality kan städer och områden ha gatukonst placerade på byggnaderna trots att det inte finns fysiskt. Det möjliggör ett alternativt sätt att utforska gatukonst genom en digital värld.

Abstract [en]

In the search for street art we’ve in this project explored how street art can be developed through new techniques and how space and street art interact and influence each other in a narrative way. To find out what street art looks like and how it’s used in different cultures and environments we chose to travel through Europe's cities to document the street art from a broad perspective. By flying, traveling and hiking we have been using walking and ethnography as our methods to create this study. In our design process we want to challenge street art and it’s boundaries and have chosen to do so with augmented reality as a tool for creating site-based street art that can be experienced from a digital format in reality. Through augmented reality, cities and areas can have street art placed on the buildings even though it does not exist physically. It enables alternative ways to explore street art through a digital world.

Place, publisher, year, edition, pages
2017. , p. 61
Keywords [en]
street art, graffiti, place, space, ethnography, walking, augmented reality
Keywords [sv]
gatukonst, graffiti, plats, rum, rummet etnografi, walking, augmented reality
National Category
Media Engineering Design
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-15182OAI: oai:DiVA.org:bth-15182DiVA, id: diva2:1145103
Subject / course
ME1588 Kandidatarbete i Medieteknik, 30 hp
Educational program
MEGDP Digital Visual Production
Supervisors
Examiners
Available from: 2017-10-03 Created: 2017-09-28 Last updated: 2017-10-03Bibliographically approved

Open Access in DiVA

BTH2017Lindström(9183 kB)668 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 9183 kBChecksum SHA-512
b5b219fd53669a7f38f26266e7450509b37a008e010e9eadb1de107dbbe9d783c2558a7f26ccb8f92f4b703f80b760a994a0a2dca6c99b5620898355afb2c25d
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
Department of Technology and Aesthetics
Media EngineeringDesign

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 668 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 1454 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf