Grafikens influens på spelarens val
2017 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE credits
Student thesis
Abstract [sv]
I denna undersökningen har jag samlat metoder och redskap om hur datorgrafik kan användas för att influera en spelares val i spel. Metoderna jag använder kommer från andra undersökningar som jag sammanställer, experimenterar med genom att applicera dem på ett spel och sist så diskuterar jag samnbanden mellan dessa metoder och hur de kan användas. Dessa metoder är generaliserade och innehåller främst information om färglära, Heads Up Display, Ansiktsuttryck och kroppsspråk. Undersökningen utförs tillsammans med en gestaltning, i det här fallet ett spel som handlar om en man som har hammnat i en sorts existensiell kris och kräver en ändring i hans liv.
Place, publisher, year, edition, pages
2017. , p. 32
Keywords [en]
Graphics, Influence, Affect, Methods, Game, Choice
Keywords [sv]
Grafik, Influera, Påverka, Metoder, Spel, Val
National Category
Media and Communication Technology
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-16111OAI: oai:DiVA.org:bth-16111DiVA, id: diva2:1199252
Subject / course
ME1588 Kandidatarbete i Medieteknik, 30 hp
Educational program
MEGDS Digital Games
Presentation
2017-12-15, Karlshamn, 19:45 (Swedish)
Supervisors
Examiners
Projects
Livet.exe2018-04-242018-04-192018-04-24Bibliographically approved