Interaktivt Tittande: Ökat intresse för E-sport genom socialt gameplay
2018 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE credits
Student thesis
Abstract [sv]
I detta kandidatarbete har vi undersökt hur ett interaktivt tittande och miljön tittaren befinner sig i kan bidra till ett ökat intresse. När vi skriver interaktivt tittande menar vi en form av åskådande där åskådaren även integrerar med tittarupplevelsen. Vi tar upp Esportens framfart och hur det har påverkat det interaktiva tittandet tillväxt. Med vår gestaltning prövar vi hur våra teoretiska påståenden kan appliceras på en social miljö. Under arbetsprocessen har vi använt oss av ett flertal metoder såsom etnografi och scrum för att slutföra vår undersökning och gestaltning.
Abstract [en]
In this bachelor's thesis we have investigated how an interactive viewing and the environment the viewer finds themselves in can contribute to increased interest. When writing interactive viewing, we mean a form of perception where the spectator also integrates with the viewing experience. We take up the progress of Esport and how it has influenced the growth of interactive viewing. With our design, we have tested how our theoretical claims can be applied in a social environment. During the work process we have used a number of methods such as ethnography and scrum to complete our survey and design.
Place, publisher, year, edition, pages
2018.
Keywords [en]
Interactivity, Interest, Esport, Innovation, Spectating, Competitiveness, Ethnography
Keywords [sv]
Interaktivitet, Intresse, Esport, Innovation, Åskådande, Konkurrens, Etnografi
National Category
Media Engineering
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-16463OAI: oai:DiVA.org:bth-16463DiVA, id: diva2:1217628
Subject / course
ME1588 Kandidatarbete i Medieteknik, 30 hp
Educational program
MEGDS Digital Games
2018-06-262018-06-132018-06-26Bibliographically approved