Direktmediering genom visuell design: Att skapa en tredimensionell miljö
2019 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE credits
Student thesis
Abstract [sv]
I detta kandidatarbete har vi undersökt hur man på bästa sätt kan främja direktmedieringen med hjälp av den visuella designen. Detta utforskades och visualiserades genom ett tredimensionellt pusselspel med fem olika objekt som innehåller olika pussel, där vi har fokuserat på den visuella designen. Som designperspektiv har vi använt ramverket MDA i kombination med core pillars för att hålla oss inom rätt områden i vår designprocess. Några övriga metoder vi använt under projektets gång var: Metod 635, scrumban, moodboards. Resultatet blev genom vår gestaltning en kombination av olika medie- och designval i ett försök att hitta balansen för rätt estetiska känsla.
Abstract [en]
In this bachelor thesis, we have investigated how to best promote immediacy using visual design. This was explored and visualized through a three-dimensional puzzle game with five different objects containing different puzzles, where we focused on the visual design. As a design perspective, we have used the MDA framework in combination with core pillars to keep us in relevant areas in our design process. Some other methods we used during the project were: Method 635, scrumban, mood boards. The result was, through our design, a combination of different media and design choices in an attempt to find the balance for the right aesthetic feeling.
Place, publisher, year, edition, pages
2019. , p. 40
Keywords [en]
Immediacy, Visual design, Puzzle games, MDA
Keywords [sv]
Direktmediering, Visuell design, Pusselspel, MDA
National Category
Media Engineering
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-18401OAI: oai:DiVA.org:bth-18401DiVA, id: diva2:1334737
Educational program
MEGDP Digital Visual Production
Supervisors
Examiners
2019-07-032019-07-032019-07-03Bibliographically approved