Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
The Financial Value of Gamification: An Explorative Event Study to Investigate Investors Reactions to Gamification
Blekinge Institute of Technology, Faculty of Engineering, Department of Industrial Economics.
Blekinge Institute of Technology, Faculty of Engineering, Department of Industrial Economics.
2019 (English)Independent thesis Advanced level (degree of Master (Two Years)), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
Abstract [en]

The use of gamification has increased in companies in recent years and is used among other things to accelerate learning, increase motivation and engagement. Gamification is defined as the use of game elements in a non-game context. This study aims to investigate whether the use of gamification raises the financial value of a company. The purpose of the study is to expand the knowledge of gamification so that it can be used more efficiently and more frequently in businesses. The research was conducted with an event study on companies that are listed on Nasdaq Stockholm. With the theory of the efficient market hypothesis as a foundation, investors' willingness to buy shares in a company as a direct measure of news publishing on a company's gamification use was examined. The result, which is based on 91 articles from Swedish news sources, illustrates that news about companies' use of gamification does not have a significant impact on their share price. Therefore, in line with the efficient market hypothesis, the news about gamification does not increase the value of the companies, which is the conclusion of this study. The result also shows that the choice of gamification technology or industry that the company is active in does not have an impact on the significance of the results. The study concludes that a correlation between gamification and a company's financial value may exist, although the results of this study indicate the contrary.

Abstract [sv]

Användningen av gamification har ökat hos företag de senaste åren och används bland annat för att skynda på inlärning, höja motivation och öka engagemang. Gamification definieras som användandet av spelelement utanför en spelkontext. Denna studie syftar till att utforska om användandet av gamification höjer det finansiella värdet hos ett bolag. Anledningen till studien är att expandera kunskapen om gamification, för att det ska kunna användas effektivare och mer frekvent i företagande. Undersökningen genomfördes med en eventstudie på företag som är noterade på Stockholmsbörsen Nasdaq. Med teorin om den effektiva marknadshypotesen i grunden granskades investerares vilja att köpa aktier i ett bolag som en direkt åtgärd av nyheters publicering om ett bolags användande av gamification. Resultatet, som är baserat på 91 artiklar från svenska nyhetskällor, åskådliggör att nyheter om företags användande av gamification inte har någon signifikant påverkan på företaget aktiekurs. I linje med den effektiva marknadsanalysen, så har därför inte nyheterna om gamification ökat värdet på företagen, vilket också är denna studies slutsats. Resultatet visar även att val av gamficationteknik eller marknad som företaget är aktivt i inte har en påverkan på signifikansen av resultaten. Studien konkluderar att en korrelation mellan gamification och ett företags finansiella värde kan existera, även om resultaten från denna studie tyder på motsatsen.

Place, publisher, year, edition, pages
2019. , p. 45
Keywords [en]
Gamification, Event study, Efficient market hypothesis
National Category
Economics and Business
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-18409OAI: oai:DiVA.org:bth-18409DiVA, id: diva2:1334894
Subject / course
Degree Project in Master of Science in Engineering 30,0 hp
Educational program
IEACI Master of Science in Industrial Management and Engineering
Supervisors
Examiners
Available from: 2019-07-05 Created: 2019-07-03 Last updated: 2019-07-08Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(740 kB)13 downloads
File information
File name FULLTEXT02.pdfFile size 740 kBChecksum SHA-512
2ee3eb8b5a6da8931a64c7371e796018c166c581805a8488aeef45a1bed61109d44fe6674c0f79fb3eac735cbe5bddb2043fa9dc525d5f5e27688c09a69d9c75
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
Department of Industrial Economics
Economics and Business

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 13 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 36 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf