Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Lärande genom interaktion med spelmekaniker: En presentation på användbarheten av Serious Games
Blekinge Institute of Technology.
Blekinge Institute of Technology.
2020 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
Abstract [sv]

I detta kandidatarbete har två medietekniska studenter försökt att ta reda på effektiviteten av att lära sig spelutveckling genom ett digitalt spel som de har utvecklat med två andra medietekniska studenter. För att utveckla detta spelet använde sig av omvärldsanalys, brainstorming, scrumban, moodboards, whiteboxing och lo-fi prototyper för att avsluta på en hi-fi prototyp. Vägen till resultatet har varit väldigt krånglig och ett projekt som redan var stort blev plötsligt svårare när en pandemi svep över världen och studenterna var tvungna att jobba hemifrån med något där kommunikation är det mest väsentliga. Men de fortsatte med att jobba trots omständigheterna. De programmerade, modellerade och designade tills de hade ett digitalt spel som förhoppningsvis nådde målen de hade lagt upp för sig själva. När de kände att spelet var redo för bli testad, skapade de ett formulär för att se om spelet uppnådde det önskade resultatet. När resan är över diskuterar studenterna vad de hade gjort annorlunda om de fick chansen igen.

Place, publisher, year, edition, pages
2020. , p. 55
National Category
Media and Communication Technology
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-20915OAI: oai:DiVA.org:bth-20915DiVA, id: diva2:1517689
External cooperation
Kreativum
Subject / course
ME1603 Bachelor's Thesis in Media Technology
Educational program
MEGDS Digital Games
Supervisors
Examiners
Available from: 2021-01-14 Created: 2021-01-14 Last updated: 2021-01-14Bibliographically approved

Open Access in DiVA

Lärande genom interaktion med spelmekaniker(1718 kB)94 downloads
File information
File name FULLTEXT02.pdfFile size 1718 kBChecksum SHA-512
7a5667fa725e361d0aef16047d5c38257afd878d046486954b67a93cfbcf1279c6b3e0553272a1c27bbc2640bb2d90ac1963b9f9e89bcb1a1c2251cd1f5d5838
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
Blekinge Institute of Technology
Media and Communication Technology

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 94 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 189 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf