Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Levels of Fear, level design för skräckspels genren.
Blekinge Institute of Technology, Faculty of Computing, Department of Technology and Aesthetics.
2021 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
Abstract [en]

This article is meant to work as a resource for a level designer looking to create a level for a horror game.  To achieve this the article will go through the different components that a level designer needs to keep in mind when designing for the horror genre. But also how to use the design perspective emotional design (Van Gorp & Adams, 2012) to create a level that fulfills the goals a level in a horror game strives to fulfill. This is to build up a feeling of fear and make the player feel the emotion of horror. But how can a level designer with the help of  emotional design create specific moods and emotions in the levels they create? The purpose of this text is to explore how through combining emotional design with methods like Design Pillars, Moodboards and storyboards a level designer can create specific feelings and emotions in their levels. The article will serve as an example for level designers through explaining the components they have to keep in mind and the methods they can use when making levels for horror games. the article is tied to a production created using the methods i go through in the article and it serves as an example of what is written in the article.

Abstract [sv]

Att bygga miljöer och banor för spel är ett område som har utforskats enda sen spel först kom till. Men hur kan man med hjälp av emotionell design (Van Gorp & Adams, 2012) skapa specifika känslor och stämning i de banor och miljöer man skapar i spel? Syftet med denna text är att utforska hur spelutvecklare kan använda sig at emotionell design för att skapa en känsla av skräck i spelets miljöer genom olika metoder som till exempel design pillars, moodboards och storyboards. Vad en level designer kommer behöva hålla i åtanke i sitt designande när det kommer till level design för just skräckspel. I texten kommer jag försöka ge spelutvecklare en resurs de kan använda sig av för att skapa spelmiljöer vars syfte är att ge känslan av skräck och ett stämning av rädsla till spelaren. Samt ge exempel på vilka metoder man kan använda sig av för att uppnå detta. Med denna artikel finns en gestaltning vars syfte är att vara ett praktiskt exempel på de metoder jag demonstrerar i texten. 

Place, publisher, year, edition, pages
2021. , p. 22
Keywords [en]
Games, Level design, Horror, Emotional design.
Keywords [sv]
Spel, Level design, Skräck, Emotionell design.
National Category
Design
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-21914OAI: oai:DiVA.org:bth-21914DiVA, id: diva2:1576489
Subject / course
ME1603 Bachelor's Thesis in Media Technology
Educational program
MEGDS Digital Games
Supervisors
Examiners
Available from: 2021-07-01 Created: 2021-07-01 Last updated: 2021-07-01Bibliographically approved

Open Access in DiVA

Levels of Fear, level design för skräckspels genren.(743 kB)148 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 743 kBChecksum SHA-512
bcbdfb273030afb46cfe575fef9f43c9510102121a86c36734af9d0a3ee4eee3cc8b126d7245034773682d907f17712ae667ec37b6e95f1968ffc215f32f105f
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
Department of Technology and Aesthetics
Design

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 148 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 276 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf