Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Hur kan personlighet förmedlas hos icke-levande objekt genom 3D-animation?
Blekinge Institute of Technology, Faculty of Computing, Department of Technology and Aesthetics.
2022 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
Abstract [sv]

I denna studie kommer jag gå igenom hur man kan gå till väga för att förmedla personlighet till icke-levande objekt genom 3D-animation. Syftet med studien är att få en bättre förståelse för animation, samt hur man kan få icke-levande objekt att kännas mer levande genom att ge dem personlighet som förmedlas genom 3D-animation. Studien ska ses som ett första steg för de som är intresserade inom animation och vill lära sig mer om hur man kan förmedla personligheter till olika karaktärer genom animation. Sättet som jag har valt att utföra denna undersökning är att gestalta en kortfilm där karaktären man följer är en mjölpåse som försöker överkomma sin rädsla för höjder med hjälp av sin vän som hejar på. Det jag hoppas på att åstadkomma med min undersökning är att uppmuntra personer som är intresserade inom animation, men som inte har någon grund i ämnet, till att ta första steget och börja animera. Det finns mycket till animation och att ha en bättre förståelse för personligheter i animation underlättar. Personligheter i karaktärer är en viktig del inom spelbranschen samt filmbranschen. Utan personligheter blir det svårt för användarna att bli investerade i det man vill försöka förmedla. Resultatet kommer gå djupare in på hur man kan förmedla personlighet genom känslor, samt om en intervju med en animerare för att få inblick i spelbranschen. 

Abstract [en]

In this article, I will go through how to go about conveying personality to non-living objects using 3D-animation. The purpose of the article is to get a better understanding of animation and to make 3D-objects feel alive by giving them a personality conveyed by animation. This article should be seen as a first step for those who are interested in animation and want to learn more about how to convey personalities to different characters through animation. The way I have chosen to go with this study is to make a short film where the character you follow is a flour bag who tries to overcome his fear of heights with the help of his friend who cheers for him. What I hope with my research is to encourage people who are interested in animation, but who have no basis in the subject or do not dare to take the first step, to make their first animation. Personalities in characters are an important part of the gaming industry and the film industry. Without personalities, it will be difficult for users to be invested in what is conveyed. The result will go deeper into how to convey personality through emotions as well about an interview with an animator to get insight in the gaming industry. 

Place, publisher, year, edition, pages
2022. , p. 18
Keywords [en]
Personalities, Animation, The Big Five, Maya, 3D, Short-film, Illusion of Life, Gaming industry, Film industry
Keywords [sv]
Personligheter, Animation, The Big Five, Maya, 3D, Kortfilm, Illusion of Life, Spelbranschen, Filmbranschen
National Category
Media Engineering
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-23852OAI: oai:DiVA.org:bth-23852DiVA, id: diva2:1708725
Subject / course
ME1603 Bachelor's Thesis in Media Technology
Educational program
MEGDS Digital Games
Supervisors
Examiners
Available from: 2022-11-07 Created: 2022-11-05 Last updated: 2022-11-07Bibliographically approved

Open Access in DiVA

Hur kan personlighet förmedlas hos icke-levande objekt genom 3D-animation?(1267 kB)50 downloads
File information
File name FULLTEXT02.pdfFile size 1267 kBChecksum SHA-512
b776ad09f0228fae525a68fa17b2cbdf4384bdf2e3f833872c7ebf447802cb3466c336877ff13ee33fcecd819db0c16abe39dc59f2d1c605b2f6dad64c3f9639
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
Department of Technology and Aesthetics
Media Engineering

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 50 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 77 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf