VR Touch - Toolkit: Skapandet av ett nytt VR-verktyg för användandet av haptisk feedback och visualisering
2023 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE credits
Student thesis
Abstract [sv]
Denna undersökning belyser varför beröring är ett viktigt sinne för att stärka VR-upplevelser. Genom att använda beröring som metod för att utforska fysiska egenskaper har vi skapat endigital gestaltning som demonstrerar hur denna unika förmåga kan användas. Denna undersökning har bidragit till skapandet av ett nytt verktyg för framtida utveckling av VR-upplevelser, vilket har öppnat upp möjligheter att använda beröring som huvudmekanik. Genom att kombinera haptisk feedback och visualisering av händer och omgivning kan vi utforska och interagera med VR-spel på ett nytt och spännande sätt.
Abstract [en]
This study highlights why the sense of touch is important for enhancing VR experiences. By using touch as a method to explore physical properties, we have created a digital representation that demonstrates how this unique ability can be utilized. This study has contributed to the development of a new developer tool for future VR experience design, which has opened up possibilities for incorporating the sense of touch as a main mechanic. By combining haptic feedback and visualization of hands and the environment, we can explore and interact with VR games in a new and exciting way.
Place, publisher, year, edition, pages
2023. , p. 29
Keywords [en]
Game Design, Virtual Reality, Immersion, Haptic Feedback, Sense of Touch, Virtual Hand
Keywords [sv]
Speldesign, virtuell verklighet, immersion, haptik, beröring, virtuell hand
National Category
Media Engineering
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-24941OAI: oai:DiVA.org:bth-24941DiVA, id: diva2:1773680
Subject / course
ME1603 Bachelor's Thesis in Media Technology
Educational program
MEGDS Digital Games
Supervisors
Examiners
2023-07-032023-06-222023-07-03Bibliographically approved