Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Upplevelserikt och interaktivt lärande om odling: VR-spel med förmågan att undervisa praktisk skötsel av grödor och blommor
Blekinge Institute of Technology, Faculty of Computing, Department of Technology and Aesthetics.
Blekinge Institute of Technology, Faculty of Computing, Department of Technology and Aesthetics.
2023 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
Abstract [sv]

I detta kandidatarbete kommer vi att utforska och diskutera Virtual Reality (VR) som ett verktyg för lärande. Undersökningen prövar sig mot kontinuerliga speltester såväl som enkäter vars frågor om spelar- och läroupplevelse tar inspiration från Player Experience Inventory (PXI). Således kan vi mäta och skapa förståelse för de positiva- respektive negativa aspekterna kring spelutvecklingen. Den frågeställning som vi utgått ifrån är följande: “Hur kan man lära ut odling i en VR miljö?”. I samband med inflationen och att många vänder sig till odling för att göra det billigare i mån om matutgifter, har vi valt att gestalta ett VR odlings spel för nybörjare med fokus på att lära ut samt få erfarenhet till ämnet. Tillsammans med strategier från termerna Serious Games, Game-based learning och Gamification vill vi undersöka att balansera dessa för att utforma ett lärorikt såväl som roligt medium att utnyttja. Utifrån den här undersökningen vill vi uppmärksamma om VR och dess potential som läromedel, då genom att återskapa olika fält går det att utbilda samt generera erfarenhet hos användarna. 

Abstract [en]

In this bachelor project, we are going to explore and discuss Virtual Reality (VR) as a tool for learning. The study is tested against continuous play tests as well as questionnaires with questions about player- and learning experience take inspiration from the Player Experience Inventory (PXI). Hence, we can measure and create an understanding of the positive and negative aspects of game development. The question we examined was the following: "How can you teach cultivation in a VR environment?".  In connection to the inflation and the fact that many people are turning to cultivation to slow down their food expenses, we have chosen to create a VR cultivation game for beginners with a focus on teaching and gaining experience regarding the subject. Along with strategies from the terms Serious Games, Game-based learning and Gamification, we want to explore the balancing of these concepts to design an educational as well as fun medium to be utilized. Based on this survey, we want to draw attention to VR and its potential as a tool for learning, as by recreating different fields it is possible to educate and generate experience to the users.

Place, publisher, year, edition, pages
2023.
Keywords [en]
Virtual Reality (VR), Serious games, Game-based learning, Gamification, Cultivation, Learning
Keywords [sv]
Virtuell verklighet (VR), Serious games, Game-based learning, Gamification, Odling, Lärande
National Category
Media and Communication Technology
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-25402OAI: oai:DiVA.org:bth-25402DiVA, id: diva2:1798382
Subject / course
ME1603 Bachelor's Thesis in Media Technology
Educational program
MEGDP Digital Visual Production; MEGDS Digital Games
Supervisors
Examiners
Projects
Virtuell lantbruksodling med fokus på interaktivitet och immersivitetAvailable from: 2023-09-19 Created: 2023-09-19 Last updated: 2023-09-19Bibliographically approved

Open Access in DiVA

Upplevelserikt och interaktivt lärande om odling - VR-spel med förmågan att undervisa praktisk skötsel av grödor och blommor(2376 kB)16 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 2376 kBChecksum SHA-512
c88d2a80b0e0cc672277cbe4eb8a5cdfc188fe0c5e0e739a10a0c0a584d5cc5406be5250257375f6592e5d96bf9e4650fd23f0a396846ecdd53a13c798a27d8c
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
Department of Technology and Aesthetics
Media and Communication Technology

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 16 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 66 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf