Void -spelprototyp för Xbox360 / Void -game prototype for Xbox360
2008 (English)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor)
Student thesis
Abstract [en]
Detta examensarbete består utav av två delar, en produktionsdel och denna slutreflektion. Produktionsdelen varade i 15 veckor och gick ut på att utveckla en spelprototyp. Spelprototypen är ämnad för spelkonsolen Xbox360, som är den nya generationens tv-spel. För att kunna utveckla till denna konsol måste man använda sig av XNA, som är ett utvecklingsverktyg ämnat specifikt för Xbox360 och ett måste om man vill kunna utveckla till denna konsol som icke licensierad spelutvecklare. Denna rapport är en sammanfattning av den arbetsprocess vi genomfört. In English: This degree final thesis consists of two parts, one production and this final reflection. The production part lasted over the span of 15 weeks and its goal was to develop a prototype for a game. This prototype was meant for the new generation gaming console, Xbox360. To be able to develop for this console one must use XNA. XNA is a software development kit for non-licensed developers. This document is a summary of the whole work process.
Place, publisher, year, edition, pages
2008. , p. 35
Keywords [en]
Xbox360, XNA, C#, Void, Spel, Digital underhållning, game, digital entertainment
National Category
Media and Communications Software Engineering
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-1284Local ID: oai:bth.se:arkivexE8DC6C6CD8D12FB7C125746B00640506OAI: oai:DiVA.org:bth-1284DiVA, id: diva2:828513
Uppsok
Social and Behavioural Science, Law
Supervisors
Note
• Detta är en reflektionsdel till en digital medieproduktion.
2015-05-212008-06-172018-01-11Bibliographically approved