Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Det digitala konstverket ”Eve”
Blekinge Institute of Technology, School of Technoculture, Humanities and Planning.
2005 (Swedish)Independent thesis Advanced level (degree of Master (One Year))Student thesisAlternative title
"Eve" The Digital Artwork (English)
Abstract [sv]

Ambitionen och målet med mitt projekt var att visualisera delar av en berättelse med hjälp av den senaste datortekniken. Detta tog sin form av en 3d-animation. Målet var inte att producera en färdig kortfilm utan att arbeta med utvalda delar. Projektet var indelat i tre block; en planerings- och researchfas, en produktionsfas och en reflektionsfas. Stora delar av magisterarbetet har bestått av att producera innehåll som sedan ska analyseras. Med arbetet vill jag att folk ska få mer förståelse för 3d-tekniken som ett flexibelt och intressant konstverktyg. I denna reflektion som är beroende av produktresultatet försöker jag i ord beskriva den tekniska och estetiska vägen från koncept till produktion. För att få förståelse för mina resonemang i denna reflektion kommer jag att använda mig av bilder från min produktion. Resultatet av magistern är en del av en arbetsprocess som kan analyseras och reflekteras. Med projektet har jag lärt mig att 3d inte är ett likriktat grafiskt verktyg utan en fascinerande konstform som är mer flexibel och personlig än vad man kan tro. Jag har funderat mycket kring det konstnärliga värdet i det jag har skapat och funderat mycket kring vad digital konst egentligen är och hur jag ser på det.

Place, publisher, year, edition, pages
2005. , p. 25
Keywords [sv]
2d, 3d, 3d-animation, 3d-film, Animera , Animation , Cel-shading, Datorgrafik, Digital konst, Eve, Film, Grafik , Konst, Konstverk, Kortfilm, Ljussättning, Maya, Mocap, Modellering, Motion capture, Rendering, Tecknat, Texturering, Toon, Toonshade
National Category
Computer Sciences
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-1613Local ID: oai:bth.se:arkivex5E5B6AD8CBB8D05AC12570150042EA28OAI: oai:DiVA.org:bth-1613DiVA, id: diva2:828858
Uppsok
Technology
Supervisors
Note
Detta är en reflektionsdel till en digital medieproduktion. cload@evilemail.com www.cloaddust.comAvailable from: 2015-05-18 Created: 2005-06-03 Last updated: 2018-01-11Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(1579 kB)180 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 1579 kBChecksum SHA-512
db16cf30bec3900cd4dd0ecb8c23c92aad02b735aabb2ef7b5c5f1e6c593abd712a69ac081ddae2f05a3933bbd6f6ebf92eac70df2771d3ae82738cd5ca5f18e
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Technoculture, Humanities and Planning
Computer Sciences

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 180 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 153 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf