Improving configuration management, quality management and development methods in the computer game industry
2001 (English)Independent thesis Advanced level (degree of Master (One Year))
Student thesisAlternative title
Förbättringar av konfigurationsmanagement, kvalitetsmanagement och utvecklingsmetod i datorspelsindustrin (Swedish)
Abstract [en]
There is a lack of maturity in the software game development that results in development companies using their own invented, but not fully completed, procedures. Through a case study this master thesis gives an overview of the game developers maturity in configuration management, quality assurance and development methods in general. It also presents a suggestion on how to address the issues found in the case study.
Abstract [sv]
Datorspelsindustrin är en omogen bransch vilket medför att företagen använder sig av icke kommersiella metoder och processer för utveckling. Magisterarbetets fallstudie ger läsaren en överblick av spelföretags mognadsnivå inom några delar av utvecklingsprocessen. Dessutom presenterar magisterarbetet råd för att förbättra de brister som har blivit definierade under fallstudien.
Place, publisher, year, edition, pages
2001. , p. 58
Keywords [en]
spelutveckling, spel, dataspel, datorspel, game development, quality assurance, configuration managemant, development menthod, game
National Category
Software Engineering
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-1677Local ID: oai:bth.se:arkivex34C7B815C64E15E5C1256AA100595525OAI: oai:DiVA.org:bth-1677DiVA, id: diva2:828926
Uppsok
Technology
Supervisors
Note
Questions about the master thesis can be sent to Peter Kullgard (kullgard@hotmail.com) or Richard Hultgren (richie@pc.nu) Special thanks to Martin Walfisz and Massive Entertainment of Sweden
2015-05-122001-08-072018-01-11Bibliographically approved