Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Adaptive Mood Audio: Rethinking Audio for Games
Blekinge Institute of Technology, School of Planning and Media Design.
Blekinge Institute of Technology, School of Planning and Media Design.
Blekinge Institute of Technology, School of Planning and Media Design.
2013 (English)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor)Student thesisAlternative title
Adaptivt Stämningsljud : Ett omtänkande av ljud i spel (Swedish)
Abstract [en]

The focus of this thesis is to study the way that adaptive audio can be used in digital games and how it can be used to portray different moods to the listener, how games can reflect different feelings and how quickly those feelings can change. Games audio environment is significant to be able to adapt to the ever changing narrative of the game. The purpose is to gain insight in how immersion in digital games can be improved with the use of adaptive audio ­ to study if there’s an easy way to implement a system where audio can be mixed and adjusted in real­time to mirror the events in the game and project accurate feelings. To study this we will create a parameter based system in the sound engine of the game we will make during the production phase, with different parameters based on a number of different factors . Keywords: Adaptive Audio, Parameter System, Mood Music, Digital Games, Game Production Syftet med detta kandidatarbete är att studera hur adaptiva ljud kan användas i digitala spel, hur de kan användas för att beskriva olika stämningar till lyssnaren, och hur spel kan spegla olika känslor och hur snabbt dessa känslor kan förändras. Det är viktigt att ett spels ljudmiljö kan anpassa sig till den ständigt föränderliga berättelsen i spelet. Syftet är att få en inblick i hur immersion i digitala spel kan förbättras med användning av adaptiva ljud ­ att studera om det finns ett enkelt sätt att implementera ett system där ljudet kan mixas och anpassas i realtid för att spegla händelserna i spelet och återskapa äkta känslor. För att undersöka detta kommer vi skapa ett parameterbaserat system i ljudmotorn till spelet som vi kommer göra under produktionsfasen, med olika parameterar som är baserade på ett antal olika faktorer. Nyckelord: Adaptivt Ljud, Parametersystem, Stämningsmusik, Digitala Spel, Spelproduktion.

Abstract [sv]

Ett arbete som tar upp hur man kan få immersionen i digitala spel att förbättras med användning av adaptivt ljud och musik för att spegla narrativet.

Place, publisher, year, edition, pages
2013. , p. 49
Keywords [en]
Adaptive Audio, Parameter System, Mood Music, Digital Games, Game Production
National Category
Human Computer Interaction Media and Communications
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-2869Local ID: oai:bth.se:arkivex3F5B834BEEC8749FC1257B8A003477F9OAI: oai:DiVA.org:bth-2869DiVA, id: diva2:830164
Uppsok
Technology
Supervisors
Note
Pontus Stensgaard: 0769123182 pontus.stensgaard@gmail.comAvailable from: 2015-04-22 Created: 2013-06-14 Last updated: 2018-01-11Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(799 kB)691 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 799 kBChecksum SHA-512
0ad1a7f7d14ff7d08f24b7b6da7ba4a543b78466d23995ec04cddd51e2eb49cde2d0ac6822252064a6841114e6ebaf71645bac2fd3e2421dd578be49fbe1b307
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Planning and Media Design
Human Computer InteractionMedia and Communications

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 703 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 332 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf