Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Universe-defining rules
Blekinge Institute of Technology, Faculty of Computing, Department of Technology and Aesthetics.
Blekinge Institute of Technology, Faculty of Computing, Department of Technology and Aesthetics.
2014 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor)Student thesisAlternative title
Universumdefinierande regler (English)
Abstract [sv]

Abstrakt I detta arbete undersöks hur konceptet lek går att applicera på digitala spel och hur man presenterar ett fiktivt universum och de regler som definierar det universumet. Syftet med denna undersökning är att öka kvaliteten på digitala spel för spelare genom att öka förståelsen för hur sådana regler introduceras. Frågeställningen som ämnas att besvaras är “hur kan man introducera realistiska, semi-realistiska och fiktiva regler i ett spel?”. Undersökningen baseras delvis på analyser kring varför vissa introduktioner av regler ofta accepteras och andra inte, dels på utvärdering av en gestaltning och dels på tidigare forskning. Denna undersökning är indelad i två delar; en researchdel och en produktionsdel. För att besvara frågan har research skett kring vad som känns till sedan tidigare och ett digitalt spel har producerats där den stora regeln som skiljer verkligheten från detta fiktiva universum är paranormal aktivitet, eller spöken. Nyckelord: regler, magisk cirkel, inlevelse och spelproduktion. Abstract In this work the concept of play and how it may be applied to digital games and how to introduce a fictional universe and the rules that define that universe is being investigated. The purpose of this work is to increase the quality of digital games by increasing our understanding of how such rules may be introduced. The question to be answered is “how may realistic, semi-realistic and fictional rules be introduced in a digital game?”. This work is based partly on analyses on why some introductions of rules are often accepted and some often not, partly on evaluation of a product created by us and partly on earlier research. This work is split into two parts; one research part and one production part. To answer the question research about what is previously known has been conducted and a digital game has been produced where the main rule that separates the fictional universe from ours is paranormal activity, or ghosts. Keywords: Rules, magical circle, immersion and game production.

Place, publisher, year, edition, pages
2014. , 35 p.
Keyword [sv]
regler, magisk cirkel, inlevelse, spelproduktion
National Category
Human Computer Interaction
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-4938Local ID: oai:bth.se:arkivexE17AAC37D4143050C1257D5C0026BA4DOAI: oai:DiVA.org:bth-4938DiVA: diva2:832290
Uppsok
Technology
Supervisors
Note
Detta är en reflektionsdel till en digital medieproduktion.Available from: 2015-04-22 Created: 2014-09-23 Last updated: 2015-06-30Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(2396 kB)105 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 2396 kBChecksum SHA-512
39abe66db2d4d305b60d149978690e3112035c6f1ad900526ebe731428e0d119a4cf06cd8cc714b40ae2c02671b0fa8c32a52152bc0c9eab73b5d408ca90c18d
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
Department of Technology and Aesthetics
Human Computer Interaction

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 105 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

Total: 114 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf