Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Kulturell påverkan på koncept
Blekinge Institute of Technology, Faculty of Computing, Department of Technology and Aesthetics.
Blekinge Institute of Technology, Faculty of Computing, Department of Technology and Aesthetics.
2014 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor)Student thesisAlternative title
Cultural influence on concept (English)
Abstract [sv]

Dagens film och spelkoncept inom genrerna science fiction och fantasy börjar likna varandra mer och mer och för oss känns inget längre annorlunda. Genom att basera dem på historiska samhällen och kulturer hoppas vi på att bryta normen. Vi hoppas att med detta som grund kunna skapa realistiska och trovärdiga folkslag som skiljer sig från det som funnits tidigare. Detta examensarbete handlar om konceptutveckling av en fiktiv värld och tre fiktiva folkslag. Konceptet skall kunna appliceras på både film och spel men även litteratur eller andra medietekniska områden. Konceptet innehåller en gestaltning i text och en audiovisuell tolkning. De fiktiva folkslagen är baserade och inspirerade av vikingarnas och de nordamerikanska indianernas kulturer och samhällen för att ge dem realism och djup. Världen är skapad i kontrast till andra befintliga fiktiva koncept som analyserats i denna uppsats. Today's movie and game concepts within the genres of science fiction and fantasy begins to resemble each other more and more and they all feel the same to us. By basing them on historical societies and cultures, we hope to break the norm. We hope that on this basis be able to create realistic and believable nations different from that which exists. This thesis is about concept development of a fictional world and three fictitious nations. The concept can be applied to both film and games but also literature or other media technologies. The concept contains a portrayal of the text and an audio-visual interpretation. The fictional nations is based and inspired by the Vikings and the Native American cultures and communities to give them realism and depth. The world is created in contrast to other existing fictional concept analyzed in this paper.

Place, publisher, year, edition, pages
2014. , 71 p.
Keyword [sv]
concept, koncept, konceptutveckling, science fiction, fantasy, indianer, vikingar, kulturell påverkan, kulturell påverkan på koncept
National Category
Mechanical Engineering
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-5527Local ID: oai:bth.se:arkivex3FFEA042E20694ADC1257D0D005983D6OAI: oai:DiVA.org:bth-5527DiVA: diva2:832912
Uppsok
Technology
Supervisors
Note
Detta är en reflektionsdel till en digital medieproduktion.Available from: 2015-04-22 Created: 2014-07-06 Last updated: 2015-06-30Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(2949 kB)82 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 2949 kBChecksum SHA-512
96d0add6e6d764978bbeb1b48e2ae777498b9f0aca3b6fe9adc4ba01c712eb9e1bd25baede65d9eb925a224da00de04625e5cbe1854d0be7cac5fb2f3b8bc58d
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
Department of Technology and Aesthetics
Mechanical Engineering

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 82 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

Total: 113 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf