Planned maintenance
A system upgrade is planned for 24/9-2024, at 12:00-14:00. During this time DiVA will be unavailable.
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Marching Cubes med Deferred Rendering motor
Blekinge Institute of Technology, School of Planning and Media Design.
Blekinge Institute of Technology, School of Planning and Media Design.
2013 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor)Student thesisAlternative title
Marching Cubes with a Deferred Rendering engine (English)
Abstract [sv]

Spel idag kräver en enorm mängd arbetstimmar för att skapas, därför behövs alltid sätt att spara tid och automatisera processer. Algoritmer för polygoniseringen av skalärfält, som Marching Cubes, har under de senaste åren blivit ett allt vanligare tillvägagångssätt för att automatiskt generera terräng. Scenkomplexiteten och kraven för visuell kvalitet i dagens spel ökar ständigt. Därmed kommer också kravet för prestandaeffektiva renderingsmetoder. Deferred rendering är en renderingsmetod som kan hantera scener med stora mängder ljuskällor och hög scenkomplexitet samtidigt. För att undersöka integreringen mellan procedurellt skapad terräng och en deferred rendering pipeline, skapades en applikation i DirectX 11 för att undersöka implementeringen och potentiella optimeringar av denna integration.

Abstract [en]

Detta projekt handlar om slumpmässig procedurell skapning av digital terräng för bruk inom datorspel, och hur man i denna kontext kan ta nytta av en grafikmotor som använder renderingstekniken deferred rendering.

Place, publisher, year, edition, pages
2013. , p. 55
Keywords [sv]
Marching Cubes, Deferred Rendering, C++, DirectX 11, ljussättning, material, procedural content generation, procedurell generering
National Category
Human Computer Interaction Media and Communications Software Engineering
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-5542Local ID: oai:bth.se:arkivex11E45D9A1F4FC040C1257B83005AE19DOAI: oai:DiVA.org:bth-5542DiVA, id: diva2:832927
Uppsok
Social and Behavioural Science, Law
Supervisors
Note
Carl Engström can be reached at: Phone: 076-102 86 00 Mail: Lemmibl@gmail.com Felix Nawrin Oxing can be reached at: Mail: felix@nawrin-oxing.seAvailable from: 2015-04-22 Created: 2013-06-07 Last updated: 2018-01-11Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(3185 kB)406 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 3185 kBChecksum SHA-512
6debeedbd8f48ca32ec17f28452dc86c1c847aa8472f5a2ac6487b924e7b4c296bc66cebeeee058a4a163680d49d217ebef7789c83e414e668912760d699e438
Type fulltextMimetype application/pdf
fulltext(3185 kB)182 downloads
File information
File name FULLTEXT02.pdfFile size 3185 kBChecksum SHA-512
6debeedbd8f48ca32ec17f28452dc86c1c847aa8472f5a2ac6487b924e7b4c296bc66cebeeee058a4a163680d49d217ebef7789c83e414e668912760d699e438
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Planning and Media Design
Human Computer InteractionMedia and CommunicationsSoftware Engineering

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 588 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 1447 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf