Ljudlandskapet och det oönskade ljudet
2016 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE credits
Student thesis
Abstract [sv]
Detta kandidatarbete undersöker de egenskaper det fysiska ljudlandskapet kan bidra med för att forma en virtuell värld. Med begrepp och teorier från omfattande studier inom fenomenet soundscape, undersöker vi hur detta kan appliceras i ett digitalt spel. Genom audiell analys av vår vardagliga miljö i en liten svensk stad, kan vi fördjupa kunskapen om hur ljudlandskapet är uppbyggt och kan appliceras i ett digitalt medie. Med ljudläggningen av ett digitalt spel kan vi testa att applicera funktioner och begrepp hämtade från det fysiska ljudlandskapet.
Abstract [en]
This bachelor thesis examines what the physical properties of the soundscape can contribute to form a virtual world. With concepts and theories from studies of soundscape, we examine how this can be applied in a digital game. Through a sound analysis of our everyday environment in a small Swedish town, we can improve our knowledge of how the soundscape is constructed and can be applied in a digital media. In the process of designing sounds to a digital game, we can test and apply the functions and concepts extracted from the physical soundscape.
Place, publisher, year, edition, pages
2016. , p. 30
Keywords [en]
Sound design, soundscape, digital games, soundmark, analysis
Keywords [sv]
Ljuddesign, soundscape, digitala spel, soundmark, analys
National Category
Media and Communication Technology
Identifiers
URN: urn:nbn:se:bth-12351OAI: oai:DiVA.org:bth-12351DiVA, id: diva2:940885
Subject / course
ME1562 Bachelor's Thesis in Media Technology
Educational program
MEGDL Digital Audio Production
Supervisors
Examiners
2016-06-232016-06-212018-01-10Bibliographically approved